joi, 16 aprilie 2015

CLIPE   HOINARE






    Tăcerea plutea subtil prin încăperea plină,însă pentru mine timpul s-a oprit în loc…Nu mai auzeam vocile din jurul meu,nu-i mai vedeam pe cei care roiau împrejurul meu.M-am oprit din scris fără să vreau.Cu toata agitaţia asta ce mă înconjoară,tu mi-ai invadat orice gând,reuşind să mă scoţi din rutină.Iar eu tocmai de asta munceam încontinuu,fără telefon,fără internet,ca în pustietate.Mă ţineam ocupată şi încercam să te uit,mă oboseam ca să nu mă mai gândesc seara la tine când mă pun cu capul pe pernă şi încerc să adorm,dar  seara când mă întorceam acasă,tu erai tot acolo : pe perna mea,pe tavanul meu,pe toţi pereţii,în mintea mea.Îmi furi orice gând şi mi-l îndrepţi spre tine.Sau poate că eu sunt cea care te cheamă,să ieşi din ascunzătoarea subconştientului meu.De ce mă laşi să-mi fie dor de tine? Ce cauţi tu în sufletul meu ? Eu căutam iubire.De ce am vrut să ţi-o ofer ca pe-un omagiu unui zeu ? Şi-n fond,nici nu mi-ai dat de înţeles c-ai vrea să mă iubeşti.Ştiam că fac o mare prostie,dar am continuat să mă avânt pe acest drum greşit.M-am supus greşelii,tipic unui om,tipic unei femei care avea să aleagă mai târziu dacă să îşi conserve iubirea şi să-şi transforme inima într-un cub de gheaţă,sau să continuie să iubească un bărbat care nu îi împărtăşeşte aceleaşi sentimente .De multe ori,ne îndrăgostim de persoanele nepotrivite.Unii se reprofilează,alţii sunt masochişti,şi continuă să iubească indiferent că celălalt nu îl iubeşte înapoi.
    Într-un timp  îi învinuiam pe alţii pentru faptul că sămânţa  dragostei a încolţit în mine,însă şi eu am insistat să o sădesc,să o nutresc cu speranţe deşarte şi minciună.M-am minţit singură.Tânjeam să îmi împletesc mâna cu a lui.Ştiam că nu se va întâmpla,dar imaginaţia mea mă împiedica să mă comport raţional.Ştiam că,dacă l-aş atinge,tot controlul meu s-ar spulbera.
    De-ar fi să te cunosc pe tine cel real,nu ştiu dacă te-aş mai iubi.Până acum am iubit doar o imagine pe care mi-am creat-o cu tine.Am adunat poveşti despre tine şi mi-ai părut a fi ideal.
     Reuşisem într-un timp să te uit,sentimentul de ură m-a ajutat. “Cel mai trist lucru în dragoste este faptul că de cele mai multe ori sufletul ţi-l răpeşte exact acela care nu are nevoie de el.” ,adevărul fundamental al lui  Caragiale în care m-am regăsit şi eu. Sufletul meu avea nevoie de unul complementar.A fost de ajuns să mă agăţ de o speranţă,iar pentru tine a fost de-ajuns să ştii.Mi-ai răpit sufletul,când ştiai că nici măcar nu ai nevoie de el,când ştiai că n-o să mă iubeşti niciodată.Pentru tine am fost doar o altă fraieră care s-a îndrăgostit de tine şi de care să râzi cu prietenii tăi.Cu ce te-a ajutat suferinţa mea ? Umilinţa la care m-ai supus ? Pare-mi-se că te distrează foarte tare să mă vezi asa rănită,umilă,vulnerabilă,cu aripile frânte,căzută la pământ. Acum n-ai decât.Râzi de fraiera care s-a îndrăgostit prea usor.Oricum au râs cu toţii…
    Neştiind ce să fac cu speranţele zdrobite ,am încercat să creez unele noi.Te-am reînviat din cenuşa încă nestinsă a iubirii ce ţi-o purtam la început. Întârzii să apari în viaţa mea. Nu-i nimic.La mine totul întârzie să apară.Credeam cu tărie că dacă îmi doresc ceva cu adevărat  tot universul va conspira pentru îndeplinirea dorinţei mele.Devenisem atât de încrezătoare şi de optimistă încât prostia şi naivitatea puseseră stăpânire pe mine.Eram atât de înţelegătoare şi de răbdătoare,dar tot ceea ce făceam era să continui cu minciunile tale.
     Eu fug de tine,tu fugi de mine.Mi-e teamă de momentul în care ne vom întâlni.Ştiu că mă eviţi.Ţi-e teamă că te voi mustra.Manifeşti o repulsie faţă de cele care te iubesc,gândul la noi te dezgustă.Eu fug de tine tocmai pentru că vreau să te scutesc de această neplăcere.Te iubeşte cea potrivită,cea pe care o vrei tu.Eu aş fi inutilă în peisaj. Nu vreau ca existenţa mea să-ţi bântuie memoria.Nu am ce să caut prin gândurile tale.Ar fi mai bine dacă nu ne-am întâlni niciodată.
Nu ştiu ce s-a întâmplat cu “nu o să mai iubesc pe nimeni niciodată”.Poate că de asta am fost pedepsită.Nu trebuia să mai iubesc.Sau poate că aveam să îmi dau seama mai târziu că asta nu era decât o pregătire pentru a intra în tiparul oamenilor raţionali,care îşi impun şi reuşesc să nu se îndrăgostească niciodată mai mult decât trebuie ori deloc,care pun pe primul plan orice,mai puţin iubirea.Dar aceştia nu sunt decât nişte oameni reci,care cândva au iubit din tot sufletul şi cu toată fiinţa lor,nişte oameni dezamăgiţi pentru care durerea şi suferinţa s-au transformat în puterea de a merge mai departe fără a mai simţi fiorii iubirii. Oamenii ăştia nu mai sunt oameni,sunt frânturi din ceea ce au fost cândva,frânturi ce nu pot fi ascunse.
    Mă obişnuisem cu gândul la tine.Erai ca o cicatrice pe memoria mea cu care mă resemnasem şi pe care nu puteam să o tatuez sau să o corectez în vreun fel pentru că nu era o cicatrice fizică.Atunci când nu eram stresată de alte lucruri sau când nu mai puteam să fiu atentă la altceva,te aduceam în gândurile mele.Era ca şi cum lobii frontali şi cei temporali erau camerele unui hotel,iar toate camerele iţi erau rezervate.
    Scriind aceste rânduri,m-am trezit,iar după câteva zile am simţit că în sfârşit m-am vindecat.E atât de bine să nu mă mai gândesc la tine,să am gândurile limpezi.Speram ca acest virus să nu mai revină niciodată.Şi totuşi parcă îmi lipsea ceva…După câteva săptămâni în care credeam că te-am uitat,insomniile şi-au făcut cuib pe perna mea.Nu puteam să adorm fără să mă gândesc la ceva,fără să mă gândesc la cineva…Îmi devenisei somnifer ,eram dependentă de gânduri şi scenarii în care îmi legam destinul de al tău.
    În urmă cu două nopţi, te-am visat.Nu ştiu de ce.Nu mă mai gândisem la tine de ceva timp.De ce ai revenit ? Tot eu te-am readus ? Am uitat să te uit.S-au scurs doi ani de când sunt prinsă în lanţurile amintirii tale.Rătăceşti prin labirintul memoriei mele.Încă te mai iubesc.Încă îmi tremură pe buze numele tău.Încă mi-e teamă să te întâlnesc.Încă mă seacă orice gând la tine.Sper că tu eşti fericit.Eu nu pot fi atâta timp cât fericirea mea poartă numele tău.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu